אנא קראו בעיון את הפרטים הבאים, המפרטים באילו מקרים ניתן לפנות לממונה על תלונות הציבור טרם הגשת הפניה:
הממונה על תלונות הציבור
מבקרת העירייה משמשת גם כממונה על תלונות הציבור.
תפקיד הממונה על תלונות הציבור נקבע ב"חוק הרשויות (ממונה על תלונות הציבור), התשס"ח-2008. החוק קובע ומגדיר את תפקיד הממונה, סמכויותיו והדרך שבה עליו לפעול.
על פי חוק, רשאי כל אדם להגיש תלונה לממונה על תלונות הציבור על הרשות המקומית ומוסדותיה, על עובד, על נושא משרה או על ממלא תפקיד ברשות המקומית, וכן על גוף עירוני מבוקר, כמשמעו בסעיף 170 א(ב) לפקודת העיריות, על עובד, על נושא משרה או על ממלא תפקיד בו.
תלונה כאמור בסעיף קטן (א) תהא בעניין הנוגע למילוי תפקידו של הנילון ובלבד שהתקיימו שני אלה:
  • המעשה פוגע במישרין במתלונן עצמו, או מונע ממנו במישרין טובת הנאה, או מעשה הפוגע במישרין באדם אחר או המונע ממנו במישרין טובת הנאה והמתלונן קיבל, להנחת דעתו של הממונה על תלונות הציבור, את הסכמתו של אותו אדם להגיש תלונה בעניינו.
  • המעשה נעשה בניגוד לחוק או שנעשה בלא סמכות חוקית או בניגוד למינהל תקין, או שיש בו משום נוקשות יתרה או אי צדק בולט.
הגשת התלונה הינה בכתב ובחתימת המתלונן. אין טיפול בתלונה אנונימית או תלונה טלפונית.
החוק גם קובע כי לא יהיה בירור בתלונה שנידונה או הוכרעה בבית משפט, או תלונה בעניין שכבר הוגשה לגביו תלונה למבקר המדינה, או תלונה שניתנה בה החלטה על פי דין השגה, ערר או ערעור, או תלונה שהוגשה לאחר שעברה שנה מיום המעשה שעליו נסבה התלונה.
הממונה על תלונות הציבור רשאי לברר את התלונה בכל דרך שיראה לנכון, ובתום הבירור ימסור תוצאותיה (האם התלונה נמצאה מוצדקת או לא) למתלונן, תוך מתן הודעה מנומקת.
בירור התלונה יסתיים לכל המאוחר עד תום שנה אחת מיום הגשתה.
 
הגדרת זמני טיפול בתלונות הציבור ע"י הממונה:
הטיפול בפניה
לו"ז לטיפול בפניה
עדכון ראשוני בנוגע לטיפול בפניה
עד שבועיים ממועד הגשת התלונה
עדכון על טיפול וסגירת התלונה
עד חודשיים ממועד הגשת התלונה ובכפוף למורכבות התלונה. בפניות הדורשות טיפול מורכב לתקופה שמעל חודשיים יינתן עדכון דו שבועי למתלונן על התקדמות הטיפול בתלונה.
 
תשומת לב לכך כי הממונה על תלונות הציבור מטפלת ככלל בפניות שהועברו תחילה לטיפול הגורמים המקצועיים באגפי העירייה הרלוונטיות (למשל באמצעות המוקד או פניות הציבור), ולא טופלו, לדעת הפונה, כנדרש.
 
הגשת התלונה

1. תלונה שהוגשה בטופס, תלונה שהוגשה בכתב או תלונה שהוגשה בעל פה ונרשמה מפי המתלונן תיחתם בידי המתלונן ויצוינו בה שם המתלונן ומענו, תיאור מפורט של העניין עליו נסבה התלונה, לרבות המועד שבו אירע, וכל פרט אחר הנוגע לעניין והמסייע לבירור יעיל של התלונה.

2. נושא תלונות הציבור מעוגן בחוק וניתן לעיון באתר האינטרנט,מומלץ לעיין בחוק טרם הגשת תלונת ציבור: לחצו כאן
 
3. שעות קבלת קהל בתיאום מראש בלבד
  • טלפון לפניות ויצירת קשר: 086620236
  • כתובת: בר לב 6, שדרות
  • כתובת מייל : yafita@sederot.muni.il
 
 
 
4. ניתן להגיש תלונה לממונה על תלונות הציבור באחת הדרכים הבאות:
  1. מילוי טופס מקוון- בעמוד זה מטה
2. מילוי טופס (לא מקוון) והעברתו/שליחתו -  יתעדכן בהמשך
3. מסירה ידנית במשרדה של הממונה על תלונות הציבור בבניין העירייה- רח' חיים בר לב 6, שדרות.
    יש לתאם הגעה מראש בטלפון 08-6620236
במכתב לכתובת עיריית שדרות - רח' חיים בר לב 6, שדרות
במייל: yafita@sederot.muni.il
 

הגשת טופס למבקרת הרשות

 

האם פנית בנושא זה למוקד או ליחידה הרלוונטית בעירייה? (חובה) שדה חובה